Egy felhasználóbarát honlap esetén nem csak az esztétika, hanem a jól használhatóság is fontos. Nézd meg az Amazon honlapját. Megállapítható, hogy nem túl „dizájnos” viszont könnyen kezelhető, hamar el tudunk rajta igazodni. A könnyű kezelhetőség mellett a cég üzleti céljai is érvényesülnek, hiszen a világ egyik legnagyobb webshopjáról van szó. Ők tökéletes egyensúlyban tartják a jól használhatóságot az üzleti célokkal. Ez többéves, folyamatos tesztelések eredménye. Tehát ha valamit egyszerűbbé teszel a felhasználóid számára, azzal több bevételre is szert tehetsz.
Amazon.com kezdőlapja
Szokták mondani, hogy: „ A jó pap is holtig tanul ”, ez hasonlóképpen érvényes a honlapodra is, mert soha nincs kész, mindig van mit rajta optimalizálni, finomítani. Pl.: egy hírlevél feliratkozás gomb esetén, ha annak színe jól elkülönül az oldalon található más design elemek színétől, akkor már tettél egy lépést annak érdekében, hogy a felhasználóbarát jelleg teljesüljön.
Mi jellemzi a felhasználóbarát honlapot?
- Könnyen értelmezhető
- Áttekinthetőség
- Könnyű tájékozódás
- Érthető fogalmazás
- Megbízhatóság
„A lehető legegyszerűbben közelítsünk meg mindent, de annál semmivel sem egyszerűbben.”
Albert Einstein
Szóval, hogyan lesz felhasználóbarát és ezáltal hatékonyabb a honlapod?
Legyél könnyen értelmezhető
Mai tippünk a könnyű tájékozódási tulajdonságot erősíti. WordPress esetén az itt írt tippeket akár Te magad is meg tudod valósítani.
Logó
Nyisd meg a honlapod és nézd meg a kezdőlapod (címoldalt), hogy a logód hol szerepel. Ha a bal felső sarokban, akkor máris pipa, mert jó helyen van, de ha nem akkor hamar helyezd oda. Hogy miért? Mert a honlap látogatók megszokták, hogy a logók a bal felső sarokban helyezkednek el. Egy látogatónak kb. 6 másodperc alatt meg kell tudnia állapítani, hogy a honlapod mivel foglalkozik. Ha nem találja a logód, azaz nem a megszokott helyen van, akkor kissé összezavarodik és a másodpercek további másodpercekkel kitolódnak. Lehet, hogy nem veszi észre egyből, hogy mi a gond, csak zavartságot érez, így inkább elkattint máshova.
Mobil böngészők esetén a logókat a reszponzivitás (több felületen pl.: asztali számítógép, tablet, okostelefon is az optimális megjelenést biztosított) miatt középre szokták helyezni, mert úgy lesz egységes.
Főcím
Nem árt, ha a kezdőlapon a hajtás felett (ez a görgetés nélküli látható rész), közzé teszed leírva is, hogy mivel foglalkozik a honlap, mégpedig jól láthatóan. Ne várd el a látogatótól, hogy majd a domain címedből kibogarássza. Segíts neki és jól láthatóan tedd közzé.
Ha a logód pl.: tipografikus, azaz maga az logó szöveges és leírja, hogy mivel foglalkozol, akkor annak méretét vedd nagyobbra. Nézd meg ezt a weboldalt:
Hasznaltauto.hu kezdőlapja
Főszínek
A honlapod web arculati elemeihez hozzá tartoznak a színek is. Max 2-3 színt használj főszínnek, többet ne, mert zavartságot okoz. A logó színeit alkalmazd minden esetben, mert úgy lesz egységes a weboldalad.
Kreativkontroll.hu kezdőlapja
Ha a fenti tippet már ma megvalósítod, akkor tettél egy lépést, hogy felhasználóbaráttá varázsold weblapod, ha pedig ez mind rendben volt nálad, akkor ügyes vagy.
Legközelebb is újabb, hasznos tippekkel jövünk.
Lépésről lépésre felépített, azonnal használható tudásanyag cikkeink segítik a weblapod építését. Érted vagyunk, hogy egyszerűbb és hatékonyabb legyen a weblap építés.