A webdesign felel a honlapunk kinézetérét és hangulatáért, értelmezhetőségéért. Grafikák, színek és betűk nélkül nem lennének szép weblapok. Ma már a weblapunk tervezéskor nem csak arra kell figyelünk, hogy az jól nézzen ki, hanem a felhasználói élményt is ki kell alakítanunk. Ha értjük a felhasználói élmény építésének folyamatát, akkor képesek leszünk hatékonyabban értékesíteni termékünket/szolgáltatásunkat.
A felhasználói élmény ( UX ) egy személy érzelmei és hozzáállása egy adott termék , rendszer vagy szolgáltatás használatához. Magában foglalja az ember és a számítógép közötti interakció és a terméktulajdonság gyakorlati, tapasztalati, érzelmi , értelmes és értékes aspektusait . Ezenkívül magában foglalja az embernek a rendszer szempontjaival kapcsolatos észleléseit, mint például a hasznosság , a könnyű használat és a hatékonyság. A felhasználói élmény szubjektív természetű lehet, amennyiben az egyéni észlelésről és gondolkodásról szól egy termékkel vagy rendszerrel kapcsolatban. A felhasználói élmény dinamikusan változik, az idő múlásával folyamatosan változik a változó használati körülmények miatt. Az egyszerűsített felhasználói élmény arról szól, hogy a felhasználó hogyan működik együtt, és élvez egy terméket.
forrás: Wikipédia
A “Felhasználói élmény” szó jelentését megtalálod a Kisokos-ban, ahol összegyűjtve találod a weblappunkon szereplő értelmezésre szánt szavakat.
Nem mindegy számunkra, hogy a weblapunk látogatói, egy csilli-villi vagy egy könnyen átlátható, szép designnal rendelkező honlapra érkeznek, ahol előbbi esetben összezavarodhatnak, míg utóbbi esetben hamar megtalálják a számukra fontos információkat.
MIÉRT?
Biztosan halottad már a 6 másodperces szabályt. Ami azt jelenti, hogy ha egy látogató 6 másodperc alatt nem tudja elmondani, mivel foglalkozik a weblap, akkor a tervezés nem megfelelő. Ennyi idő elég a látogató számára, hogy véleményt alkosson és eldöntse, hogy marad vagy sem. Csak gondolj bele: facebook hirdetéseket futtatsz, hogy minél több látogató érkezzen a weboldaladra, de azt veszed észre pl.: Google Analytics segítségvel, hogy a látogatóid 1 %-a sem marad meg a weblapodon. Ennek egyik oka a nem megfelelő tervezés. Ez esetben feleslegesen égeted a pénzt a hirdetések futtatásával.
Gyors információ megtalálás = nagyobb eséllyel termék/szolgáltatás megrendelés.
Gyakori tervezési hibák:
- A kezdő/nyitó oldalon, a főcím nem írja le, hogy mi is a weblap, mivel foglalkozik, miért van.
- Nem harmonikus színek használata, logó szinétől eltérő színhasználat.
- Rengeteg féle, esetleg olvashatatlan betűtípus.
- Mobil eszközök esetén nem reszponzív a weblap
Megfelelő tudással és grafikai szoftverek használatával gyönyörű, könnyen átlátható, értelmezhető, felhasználóbarát weblapot tudsz Te is elkészíteni. Mi megadjuk neked a tudást ahhoz, hogy a felhasználók számára is könnyen használható, élvezetes holnap kinézeteket készíts.
További cikkeinkben, mélyebbre megyünk a témában, addig is, ha tetszett a cikk, akkor kövess minket a Facebook oldalunkon is.
Lépésről lépésre felépített, azonnal használható tudásanyag cikkeink segítik a weblapod építését. Érted vagyunk, hogy egyszerűbb és hatékonyabb legyen a weblap építés.